Gotowe masy bitum.

RE -bitumiczna masa reaktywna -szybkowiążąca 1 składnikowa na zimno
Biguma TACReaktiv Asphalt

Mieszanki na zimno - reaktywne - szybkowiążace
Biguma Aquabit Biguma Aquabit

Mieszanki na zimno - emulsyjne - do napraw w nawierzchni
MMA POMORZE 2000 MMA POMORZE 2000

Klej do oznakowania odblask.
Biguma TAC Biguma TAC


drogowe taśmy dylatacyjne

Gotowe masy bitumiczne  
na zimno

Taśmy dylatacyjne

biguma tapeBiguma Tape

biguma tape plusBiguma Tape Plus


drogowe taśmy dylatacyjne

Taśmy dylatacyjne 
różne rozmiary

Masy Na Zimno

Biguma Frtisgshlaemme EBiguma Frtigschlaemme E

Biguma Frtigshlaemme ESBiguma Frtigschlaemme ES


Emulsyjne Masy Zalewowe

Emulsyjne masy zalewowe 
na zimno

Masy zalewowe

Biguma 1401Biguma 1401
Biguma N 10Biguma N 10
Biguma RS Biguma RS
Biguma SF CE Biguma SF CE
Biguma TL82 Biguma TL82


Masy Zalewowe Bitumiczne
Bitumiczne masy zalewowe 
dylatacyjne i naprawcze, na gorąco do nawierzchni drogowych

Kleje do szwów

Biguma NahtBiguma Naht

Biguma PlastBiguma Plast


Kleje do Szwów

Kleje do szwów  
nowobudowanych nawierzchni asfaltowych

Masy dylatacyjne

biguma 700Biguma 700

biguma BAB20 ZTVBiguma BAB20 ZTV


Bitumiczne masy dylatacyjne do szyn stalowych

Bitumiczne masy dylatacyjne 
do szyn stalowych

Masy naprawcze

Biguma DS10Biguma DS10

Biguma DS30Biguma DS30


Bitumiczne masy naprawcze na gorąco

Bitumiczne masy naprawcze
na gorąco do kolein i ubytków

Gruntownki

Colzumix HaftgrundColzumix-Haftgrund

colzumix-SColzumix-S


gruntowniki drogowe

Gruntownki 

Statystyki

We have 5 guests online

Transport

Oferujemy transport na terenie całej Polski.
- transport drogowy
- kolejowy
- kolejowy z dowozem

BIGUMA RS to asfaltowa masa zalewowa do szczelin i dylatacji, stosowana na gorąco. Masa zalewowa BIGUMA RS, produkowana na bazie asfaltów modyfikowanych polimerami, przeznaczona jest do naprawiania pęknięć i zmykania szwów w nawierzchniach asfaltowych i betonowych, w tym również metodą nadlewania (mostkowania).

Cechy produktu:
Asfaltowa masa zalewowa BIGUMA RS spełnia wymagania „Technicznych warunków dostaw asfaltowych zalew drogowych" (TL Fug-StB 01) dla „mas zalewowych do spękań". Asfaltowa masa zalewowa BIGUMA RS oraz wykonane nią uszczelnienia charakteryzują się następującymi cechami:

  • gwarantuje dogłębne, elastyczne i trwałe zamknięcie pęknięć i szwów;
  • bardzo dobra przyczepność do podłoży mineralnych i bitumicznych;
  • odporna na działanie promieni słonecznych;
  • nie przywiera do opon podczas jazdy;
  • łatwość wbudowywania w niskich i wysokich temperaturach;
  • duża odporność na starzenie się zarówno produktu, jak i wykonanego połączenia;
  • odporne na działanie wody, soli, słabych kwasów itp.
  • produkt na bazie asfaltu – łatwy recycling.


Aplikacja:
a) roztapianie

Po wyjęciu zalewy z opakowania (puszka metalowa lub karton) należy ją włożyć do kotła i rozgrzać do temperatury aplikacji 170-180 0C. Najlepszy jest kocioł płaszczowy z mieszadłem mechanicznym i termometrem, pozwalający unikać miejscowego przegrzania i przywierania skoksowanego materiału do ścian kotła. Należy bardzo uważać, by nie przegrzać masy powyżej temperatury maksymalnej – spowoduje to uszkodzenie polimerów, zawartych w masie i w konsekwencji doprowadzi do utraty jej właściwości. Stapiać jedynie taką ilość zalewy (masy), która przewidywana jest na zapotrzebowanie całodzienne, ponieważ właściwości produktu mogą się zmienić w wyniku wielokrotnego topienia.
b) przygotowanie podłoża
Istniejące pęknięcia w nawierzchni muszą zostać oczyszczone ciśnieniowo gorącym powietrzem (metoda przykrywania spękań tj. tzw. mostkowania) lub zfrezowane / nacięte (metoda frazowania) i oczyszczone ciśnieniowo lub mechanicznie. Niezwykle ważnym elementem naprawy jest usunięcie z pęknięcia czy szwu wszelkiego rodzaju ciał obcych i elementów luźnych. W metodzie przykrywania spękań, oczyszczenie gorącym powietrzem rozgrzewa dodatkowo obecny na ściankach szczeliny asfalt, poprawiając jego przyczepność. W tej metodzie nie jest wymagane zastosowanie gruntownika (oczywiście, każdorazowo, jeśli jednak taka potrzeba zaistnieje można stosować gruntownik COLZUMIX-Haftgrund).
c) wypełnienie pęknięcia
Wypełnianie pęknięcia powinno odbywać się zgodnie z „Zaleceniami dla napraw spękań i zepsutych szwów i połączeń w asfaltowych nawierzchniach drogowych" (HSR). Zarówno w metodzie mostkowania, jak i frezowania / nacinania i uszczelniania, do zalewania powstałej szczeliny należy użyć narzędzia: konewki, lancy lub korytka umożliwiającego aplikację w pożądane miejsce bezpośrednio z kotła. W zależności od szerokości szczeliny należy użyć narzędzia odpowiedniej szerokości. Gorąca masa wlewana do szczeliny łączy się ze ściankami pęknięcia i uszczelnia ją dogłębnie (im szersza szczelina tym wyższa powinna być temperatura aplikacji). Część masy pozostaje na powierzchni i przykrywa szczelinę tworząc tzw. "mostek" zabezpieczający przed oddzieleniem się masy od ścian pęknięcia i wniknięciem wody i dalszą destrukcją, Grubość warstwy podczas uszczelniania spękań powinna wynosić 2-3mm. Dla poprawienia przyczepności nawierzchni jezdni po naprawie i dla lepszego efektu wizualnego, naprawione pęknięcie, (ale jeszcze przed zastygnięciem) można posypać drobnym kruszywem.


Warunki pogodowe:
Odpowiednio przygotowane miejsca mogą byś zalewane w korzystnych warunkach atmosferycznych, przy temperaturze podłoża nie niższej niż 0° C. Przy zagrożeniu opadami deszczu lub przy wystąpieniu jego opadu należy przerwać pracę.


Zużycie materiału:

- BIGUMA RS – długość szczeliny [cm] x szerokość szczeliny [cm] x głębokość szczeliny [cm] x gęstość masy [=1,25 g/cm3] = zużycie [g]
- Gruntownik COLZUMIX-Haftgrund - zużycie gruntownika wynosi ok. 3% ilości masy zalewowej BIGUMA RS, niezbędnej do wykonania danego zadania.


Magazynowanie:

Produkt należy magazynować w chłodnym i suchym miejscu. Okres przechowywania przynajmniej 24 miesiące
Opakowania:
- puszka metalowa (hobok) 12 kg – 20 szt./pal
- puszka metalowa (hobok) 35 kg– 11 szt./pal
- karton 12 kg – 64 szt./pal
- karton 30 kg – 36 szt./pal


Środki czystości:
- sprzęt – benzyna i ogólnodostępne rozpuszczalniki
- kontakt ze skórą – pasta do mycia rąk
Usuwanie odpadów:
Do recyklingu nadają się jedynie całkowicie i dokładnie opróżnione pojemniki. Resztki substancji mogą być usuwane zgodnie z przepisami dotyczącymi usuwania odpadów nr 170302 (mieszanki mineralnoasfaltowe niezawierające smoły).

Dane techniczne:
Rodzaj asfaltowa masa zalewowa
Podstawowy składnik asfalt modyfikowany polimerami
Kolor czarny
Gęstość 1,25 g/cm3
Konsystencja ciało stałe plastyczne, po podgrzaniu - płynne
Nakładanie konewką, lancą lub zalewarką
Temperatura wbudowywania 170-180 0C
Gruntownik COLZUMIX-Haftgrund